FORENINGENS FORMÅL er at fremme kendskabet til viser - primært danske, dernæst skandinaviske - og viser i almindelighed. Visens Venner har sin rod i Sverige. Troubadouren Evert Taube var blandt initiatvitagerne til stiftelsen af "Samhället Visans Vänner" i Stockholm i 1936. Derfra bredte interessen sig til de øvrige nordiske lande. I Danmark blev den første forening stiftet i København i 1953 med digteren Sigfred Pedersen som formand. I hele Norden er der nu over 70 afdelinger, heraf 33 i Danmark. Visens Venner i Kalundborg har pt. ca. 100 medlemmer.

Vi hører til under Visens Venner i Danmark (VVD), som er en paraplyorganisation for foreninger i Danmark, som har tilladelse til at benytte navnet Visens Venner.

KONTINGENT

Medlemskontigent 220,- kr

Entre for medlemmer 20,- pr. viseaften.

Entre for ikke medlemmer 60,- kr pr. Viseaften

BOOKING

Viser er mange slags, sørgelige viser - muntre viser - vovede viser - skillingsviser - anekdote viser - revyviser - o.s.v.

• Vil du have underholdning til en privat fest -

• Har din organisation brug for et skræddersyet arrangement -

• Står du for et arrangement, der trænger til understregning af det eksakte tema -

• Eller har du helt andre ønsker ? -

Vi kan lidt af hvert, og vi kommer og skaber stemning, fest og glæde med viseunderholdning og fællessang. Vi kan f.eks. tilbyde programmer af 20 min. - 60 min. Ring og få en uforpligtende snak om indhold - og pris, som er yderst fornuftig.

Kontakt: Ole Bünger på tlf.: 20 96 90 66  -   eller send en

Pianist